_

_

ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΛΟΓΟΥ


Οι ορθόδοξοι ναοί είναι κατάγραφοι από ιερές εικόνες, αλλά και κάθε σπίτι (η κατ’ οίκον εκκλησία) έχει το εικονοστάσι του, όπου οι πιστοί δια της προσευχής έρχονται σε αδιάλειπτη επι-κοινωνία με το Θεό. Άλλωστε κατά τον Μ.Βασίλειο "η της εικόνος τιμή επί το πρωτότυπον διαβαίνει".
Με γνώση και άξονες αυτές τις αρχές αγιογραφούνται οι ιερές εικόνες στο εργαστήριό μου.
Η τεχνοτροπία των εικόνων είναι αγιορείτικη (κρητικής και μακεδονικής σχολής), όπως την διδάχθηκα από το Γέροντα Μελέτιο
Συκεώτη, κατά την μαθητεία μου στην Αθωνιάδα Εκκλ. Ακαδημία στο Άγιον Όρος, αλλά και αργότερα απο τον Γέροντα Βενέδικτο Νεοσκητιώτη, στους οποίους είμαι δια βίου ευγνώμων.
Οι φορητές εικόνες είναι φιλοτεχνημένες με παραδοσιακό τρόπο (αυγοτέμπερα η ζωική κόλλα (caparol) με σκόνες ειδικών χρωμάτων, ειδικό ξύλο κατάλληλα επεξεργασμένο και ο χρυσός κάμπος (φόντο) με αληθινό χρυσό. Στις τοιχογραφίες χρησιμοποιούνται επίσης οι παραδοσιακές τεχνικές και χρώματα.
Οι ιερές εικόνες που υπάρχουν στο ιστολόγιο είναι αποτέλεσμα 22 ετών μαθητείας, εργασίας αλλά και διδασκαλίας και φυσικά αποτελούν κάποια δείγματα εργασίας.
Για όποιον επιθυμεί να γνωρίσει/πληροφορηθεί πιο εμπεριστατωμένα την εργασία μου στην Ιερή τέχνη ή να αποκτήσει εικόνα ή εικόνες (φορητές ή τοιχογραφίες) θα είναι ιδιαίτερη χαρά να επικοινωνήσει μαζί μου, γνωρίζοντας ότι θα λάβει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε περίπτωση συνεργασία μας.                                              

Νίκος Ζέκιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου